keskiviikko 18. tammikuuta 2012

Mekko sovitus vol 1. Boutique Sanja

Kävin noin viikko sitten elämäni ensimmäistä kertaa hääpuku sovituksessa. En tiennyt yhtään mitä odottaa ja vähän jännittikin. Liike oli Boutique Sanja Punavuorenkatu 5. Liike oli pieni ja tyylikäs. Hääpukuja löytyi monen mallisia ja hintaisia. Yllätys, että iskin silmäni kaupan kalleimpaan pukuu, jota ei liikkeessä ollut sillä hetkellä. Olin vain katsellut nettikatalogia etukäteen. Sovitin paria pukua, ne olivat upeita prinsessamekkoja, mutta mihinkään on ns. rakastunut. Olen miettinyt, että hääpukuni pitää olla rakkautta ensi silmäyksellä.

En ole ennen tullut ajatelleeksi kuinka intiimi tilanne hääpuvun sovitus on. Riisuiduin sovituskopissa ja puin alushameen ylleni. Liikkeen omistaja Sanni auttoi puvun päälleni. Minua vain nauratta kun Sanni oli pää helmani alla suoristamassa tyllikerroksia. Aloin vain miettimään, että jos olisi kovin ujo niin mitähän siitä sovituksesta tulisi.



Ensimmäinen mekko saatiin päälleni ja se mahtui jopa kiinni..! Olen viime aikoina tuntenut itseni kovin lihavaksi ja olen päättänyt pudottaa muutaman kilon ennen kesäkuuta. Yllätyin siitä kuinka painava puku oli. Kävelin liikkeessä ja kompastuin mekkoon vähän väliä. Huh, tämähän on taitolaji liikkua hääpuvussa.

Minulla on ollut selvä visio siitä millainen pukuni pitää olla, mutta liikkeessä menin ihan sekaisin, sillä löysin monta upeaa erityylistä pukua. Alan olla entistä vahvemmin sitä mieltä, että pukuja pitäisit olla 3. Kirkkopuku, päiväpuku ja iltapuku. Häät ovat vain kerran elämässä, joten päivästä pitää ottaa kaikki irti ja toteuttaa toiveensa.




Valkoisen sävyjäkin on useita. Sovitin kerman väristä, norsunluun valkoista ja vitivalkoista. Vitivalkoinen sopii minulle parhaiten. Sama juttu hunnuissa. Bongasin hunnun johon oli liimattu timantteja ja ihastuin heti.

Loppukomentti: Boutique Sanjassa oli erittäin ystävällinen ja asiantunteva palvelu. Olin ainoa asiakas liikkeessa joten sain rauhassa katsella ja pyörähdellä mekko päällä. Nyt ymmärrän miksi sovitukseen kannattaa varata aika etukäteen. Iso plussa liikkeen myöhäisestä aukiolosta, liike on avoinna klo 20 saakka.
Sanni myös lupasi selvittää minulle mistä saan pitsisaappaat. Ja kertoi, että voi tehdä minulle sukkanauhan mittatilauksena, kun valittelin valmis sukkanauhojen kiristävyyttä. Arvosta juuri tälläistä henkilökohtaista palvelua. Suosttelen :) www.sanja.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti